Heeft uw zoon of dochter moeite met wiskunde, scheikunde, natuurkunde, biologie, Engels of andere vakken? Met Edu-wish heeft u een docent die bij al deze vakken kan helpen! Uit ervaring blijkt het dat het na vijf tot tien lessen al veel beter kan gaan.

Bijles is niet voor iedereen. Het is vaak een middel om een leerling weer op gang te krijgen om daarna weer zelfstandig verder te kunnen. Het lang vastzitten aan bijles is daarom niet aan te raden. Dit duid aan daar er een structureel probleem dat  afgehandeld zal moeten worden. Wat het probleem is, kan verschillen, maar enkele voorbeelden zijn: verkeerd niveau, groot verschil in niveau tussen vakken of intelligentie, geen affiniteit voor het vak of de docent, enz.

Bij langdurig bijles kan een leerling ook een afhankelijkheidsgevoel krijgen. Dit willen we zeker niet aangezien het hoofddoel van (middelbaar)onderwijs, het klaar stomen voor de vervolgopleidingen, moet zijn. 

Het is dan ook de bedoeling dat bij de start een traject wordt uitgestippeld, waarbij het aantal lessen gaandeweg zal afnemen. Dit doen we altijd in overleg met ouders en leerling. 

 

Handige sites en youtubekanalen als ondersteuning of herhaling van de theorie.